Mindshift PhotoCross 10 Orange Ember

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Mindshift PhotoCross 10 Orange Ember op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MrMaster 27-06-2018

Mindshift the Photocross 10, Amber

De bouwkwaliteit van deze sling is prima om buitenshuis of op vakantie mee te gaan. Ondanks dat dit het kleinste model van 2 is, past er nog aardig wat materiaal in.

Ik stak er een volgende in en had nog ruimte over om nog een andere grote lens er bij in te stoppen:
Sony A5000 met kitlens
Sony A6000 met Sigma 30mm F1.4 Dc Dn
Sony SEL 55-210
een setje Neewer extension tubes
een oude Minolta 55mm f1.7 + adaptor ring
; en dat alles enkel in het hoofdcompartiment.

Tevens zijn er 4 verdelingsvakken meegeleverd, nl. 2 grote (voor dwarse verdeling) en 2 kleinere (voor langse richting).
Bij het openen van het hoofdvak zijn er ook 2 vakken met 'mesh' in de klep voorzien om andere kleine spullen in mee te nemen zoals een poetsdoekje, extra batterijen, filters, etc...
Achterin het hoofdvak is tevens een vakje voor een 10" tablet.
Vooraan zit 1 separaat vak met 2 andere verdere verdeling om kleinere spullen mee te nemen en een leash om bv. een sleutel aan te hangen

De sling komt met enkele extra straps om bv. een tripod aan te bevestigen op de achterzijde alsook straps om rond uw middel te doen voor versteviging/draagcomfort. 2 Straps kan je wegbergen in een "verborgen" vakje achteraan de zijkant.
Ondanks dat de tas niet waterdoorlatend is krijg je er toch nog een regencover bij (als het echt enorm uit de lucht moest vallen).
De (waterdichte) risten zijn makkelijk vast te grijpen door de T-stukjes en gaan vloeiend open en toe.Deze kunnen tevens in elkaar gehaakt worden bij wijze van anti-diefstal.

De sling zit erg goed en is erg handig om snel je spullen te pakken. Na een wandeling van +2u, had ik niet meer last op m'n rug dan was het een normale rugzak geweest.

Sommige slings kan je zo aanpassen dat ze zowel over je linkse als rechtse schouder kunt dragen, doch de photocross slings kunnen enkel over je linkse schouder heen.

De rugkant is met een 'padded', ademende stof bekleed, maar ik had toch een natte rug van't zweet (al ben ik misschien iemand die sowieso al wat sneller zweet).

De onderkant heeft dezelfde padding als de rest van de sling, doch indien volgeladen valt de sling relatief gemakkelijk om. Dit had mijn inzien voorkomen kunnen worden door de onderkant extra te verstevigen.

Het geheel voelt degelijk en vooral goed doordacht aan. De prijs is voor een cameratas marktconform tot duur te noemen.

Kortom, een aanrader voor iemand met een mirrorless systeem of kleine ILC met minder dan 7 (grote) lenzen en ideaal als cameratas om mee te reizen of mee rond te trekken.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Ruimte
  • Indeling & mogelijkheden
  • Gebruiksgemak
  • Draagcomfort

Minpunten

• Staat niet echt recht op zichzelf
  • Padding op bodem had steviger gekund
  • Warmte op de rug